haberL haberR
1 facebook twitter googleplus

Ekonomi

19 Mart 2012 Pazartesi, 17:49
Paylaş
Tweet
Paylaş
Gönder
Yazdır
A
A

Türkiye 10 yıl içerisinde uçacak

Ana Sayfa » Ekonomi » Türkiye 10 yıl içerisinde uçacak haberi
19 Mart 2012 Pazartesi, 17:49
Yapılan bir çalışmaya göre, yıllık kazancı 30 bin doların üzerinde olan 6 milyon hanenin sayısı, 10 yıl içinde 12 milyona çıkacak.
Türkiye 10 yıl içerisinde uçacak
Bir küresel danışmanlık şirketi tarafından yapılan çalışmaya göre, yıllık 30 bin doların üzerinde geliri olan 6 milyon hanenin bulunduğu Türkiye'de, önümüzdeki 10 yıl içinde, 30 bin doların altındaki hane sayısı 6 milyon, bu rakamın üstündeki hane sayısı ise 12 milyon olacak.

Accenture Yönetim Danışmanlığı'nın Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş, 120 ülkede yer alan 244 binden fazla personeliyle uluslararası yönetim danışmanlığı, teknoloji ve dış kaynak hizmetleri alanlarında profesyonel hizmet sunduklarını söyledi.

Firmalarının, 31 Ağustos 2011 mali yılı sonunda küresel cirosunun 25,5 milyar dolara ulaştığını dile getiren Ulutaş, çalışmalarında ülkelerin ekonomik durumu ve gelecekle ilgili planlarını yakından takip ettiklerini anlattı.

Bu kapsamda, “Büyüyen Ekonomilerde Fırsatları Değerlendirmek” adıyla bir rapor hazırlandığını ifade eden Ulutaş, bu raporu hazırlarken, dünya genelinde 600'e yakın üst düzey yöneticiyle bir araştırma gerçekleştirdiklerini ve bunların yüzde 80'inin gelecekte başarılı bir yol çizmek için büyüme oranı yüksek gelişmekte olan ekonomilere odaklandıklarını gözlemlediklerini bildirdi.

Gelişmekte olan ekonomilerde hane başına gelirin 2010-2020 yılları arasında 8,5 trilyon doların üzerinde bir artış göstereceğine dikkati çeken Ulutaş, şöyle konuştu:

“Bu oran, gerçek anlamda küresel artışın yaklaşık yüzde 60'ına denk geliyor. Bu gelirler arttıkça tüketim ve talep de buna paralel artacak. Birçok yönetici, firmalarının henüz bu işin üstesinden gelebileceklerinden emin değil. Araştırmamıza katılan yöneticilerin yüzde 40'ı, şirketlerinin gelişmekte olan ekonomilerdeki fırsatları yakalamak için strateji ve operasyonal becerilere tamamen hakim olmadıklarını düşünüyor. Aynı yüzde, karşı karşıya kalacakları rekabetçi dinamikleri tam olarak anlamamaktan çekiniyor.”

Ulutaş, gelişmekte olan ekonomilerde gelir artışındaki ilerlemenin şaşırtıcı olduğunu, birçok şirketin bu ekonomilerde sabırsızlıkla kar etme vaadinin gerçekleşmesini beklediğini dile getirerek, yaptıkları araştırmaya göre gelişmekte olan ekonomilerde tüketim harcamalarındaki büyümenin yeni başlayacağını söyledi.

Birçok şirketin, umutlarını dünyanın en kalabalık ulusu, en büyük ve en çabuk büyüyen ekonomisi olan Çin'e bağladığını belirten Ulutaş, şöyle devam etti:

“Şu anda Polonya, Kolombiya, ve Türkiye'yi de içeren yaklaşık 27 ülke, yıllık geliri 30 bin doların üzerinde daha fazla hane sayısını barındırıyor. Önümüzdeki 10 yıl boyunca, 30 bin dolar ve üzeri gelir elde eden hane sayısının artışıyla Çin, üç büyük rakibi ABD, Japonya ve Almanya'yı geride bırakacak.

Bu değişim hızı sadece Çin'le sınır değil. Meksika'nın hane başına gelirlerinin, Almanya'dan beklenen orandan çok daha yüksek artışla 2020 yılına kadar 340 milyar doları aşması bekleniyor. Zengin gelir seviyesindeki hane gelirlerine bakıldığında, 50 bin dolar ve üzerine hane geliri olan Türkiye'nin 380 milyar dolarlık artışla gelişmekte olan ekonomiler arasında birinciliği üstlenecek.”

Gelişmekte olan piyasalarda başarılı olmak için
Şanslarını büyüme oranı yüksek pazarlarda arayan şirketlerin, zorlu, rekabetçi bir manzarayla karşılaştığını vurgulayan Ulutaş, rekabetçi küresel ölçekli firmaların çeşitli pozisyonlar için çekiştiğini anlattı.

Ulutaş, araştırmalarının, katılımcıların yüzde 73'ünün bu büyüme oranı yüksek pazarlarda tatmin edici bir pazar payı sağlamak amacıyla çabalarını hızlandırmak gerektiğine inandıklarını veya bunun için çok geç olduğunu düşündüklerini ortaya koyduğunu söyledi.

Şirketlerin gelişmekte olan piyasalarda başarılı olabilmek için bazı noktaları göz önünde bulundurmasını isteyen Ulutaş, şunları kaydetti:

Bunlardan ilki geleceği ölçeklendirme, yatırım yapmak için doğru yer ve zaman... Araştırmamız, büyüme oranı yüksek pazarlardaki başarılı şirketlerin olası pazar fırsatlarını değerlendirmek için yeni yaklaşımları hayata geçirdiklerini gösteriyor.

Çalışmamız, belirli ürün ve hizmetlerin tüketimi açısından farklı pazarların nerede yer alacağının belirlenmesinin önemini de ortaya koyuyor. Gelişmekte olan piyasalarda başarılı olabilmek için diğer önemli nokta ise geleceği şekillendirme, yeni pazarlar geliştirmek... Bazı şirketlerin, gelecekteki fırsatların tohumlarını atarak ve yeni talepler ortaya çıkararak yeni fırsat pencereleri açtıklarını anlıyoruz. Başarılı şirketler, çoğunlukla, yerel hissedarlarla başarılı iş birliği ve ortaklıkları hedefleyerek fırsat sınırlarını nasıl genişleteceklerine odaklanıyor.”

Strateji Başkanı Mark Spelman
Danışmanlık şirketinin Strateji Başkanı Mark Spelman ise, Türkiye'de 18 milyon hane halkı bulunduğunu ve bir hanede kabaca 4 kişinin yaşadığını söyledi.

Ülkede yıllık 30 bin doların üzerinde geliri olan 6 milyon hanenin bulunduğunu vurgulayan Spelman, “Önümüzdeki 10 yıl içinde 30 bin doların altındaki rakam 6 milyon hane olacak. 30 binin üstündeki hane sayısı ise 12 milyona ulaşacak. Bu, harcama trendlerinin nasıl olacağı da gösteriyor. İş dünyası olarak şirketlerin dikkatli düşünmesi gerekiyor. Özellikle gelişmekte olan ülkelerde daha dikkati olunmalı” dedi.

Spelman, sadece ürünler ve hizmetlerin nasıl konumlandırılacağı değil, çalışanların da önemli olduğuna dikkati çekerek, “Müşterilerinizi nasıl segmentlere ayıracağınız da önem taşıyor. Çok daha fazla rakip ortaya çıkacak. İlk 500 şirkete bakarsanız 117'si, gelişmekte olan ülkelerde konumlandırmış kendisini. Bu yüzden rakip giderek artacak. Hızlı değişen dünya var” diye konuştu.

AA
Paylaş
Tweet
Paylaş
Gönder
Yazdır
A
A
KCK'ya tasfiye listesi verildi
PKK POLİSİN EVİNE GİRDİ
bunlar da fazla uçmuşlar akp iktidarda kalırsa türkiye diye bir devlet olacak mı on yıl sonra
misafir - 08:33, 20 Mart 2012 Salı
Tüm Yorumları Görmek İçin Tıklayın

Yorum Yaz

VİDEO GALERİ

Akın İpek, İpek Üniversitesi'nde konuştu
  • Akın İpek, İpek Üniversitesi'nde konuştu
  • Yeni Zelanda Havayolları'nın reklam filmi
  • Yaban kazının inanılmaz düşüş anı
  • İstanbul Üniversitesi’nde öğrenci kavgası


YAZARLAR

  • Erhan BAŞYURTErhan BAŞYURTAcı itiraflar ve acı ilacı içmek!
  • Nazlı ILICAKNazlı ILICAKDevletlûnun öfkesi
  • Nuh GÖNÜLTAŞNuh GÖNÜLTAŞMillet olarak ne hale geldik, ‘kral çıplak’ bile diyemiyoruz!
  • Orhan Kemal CENGİZOrhan Kemal CENGİZSevan Nişanyan neyin cezasını çekiyor?
  • Ali Atıf BİRAli Atıf BİRMideniz yandaş dalağınız candaş diye alınsa...
  • Gültekin AVCIGültekin AVCIHangi yaşam formundasınız?
  • Aykut IŞIKLARAykut IŞIKLARSanki toplum mühendisi
  • Yaşar ERDİNÇYaşar ERDİNÇPiyasalar açısından kritik hafta
  • Bilal ÖZCANBilal ÖZCAN‘Çuf çuf’lu kıyma makinesi!
  • Sadettin ORHANSadettin ORHANStajyerler borçlanma yapabilir
Erhan BAŞYURTAcı itiraflar ve acı ilacı içmek!

FOTO GALERİ

  • Toyota Corolla 450 km yolu 6 lira yakıtla gidiyor
  • En son seçim anketi
  • Kıyamet günü nefret edilen 8 grup
  • Cezaevi isyanında ilginç kareler
  • İşte Türkiye'de boşanmaların sebebi
  • Ölümle ilgili çok ilginç ve çok gizemli bilgiler
  • Diyarbakır'a giden polisler isyan etti
  • Avının hamile olduğunun öğrenince bakın ne yaptı?
  • Ad kavmi neden ve nasıl helak edildi?
Toyota Corolla 450 km yolu 6 lira y